Як розпізнати телефонне шахрайство та як його оминути?
Чому окремі люди (а надто літнього віку) продовжують вірити телефонним шахраям? Тому що сюжет, який вимальовують в уяві жертви аферисти під час розмови, побудований на найбільших людських страхах: втратити рідних та близьких, а також залишитися без грошей.
Серед найбільш поширених сценаріїв телефонних шахрайств, мета яких переконати жертву перерахувати або передати кур’єром гроші, наступні:
- ваш родич потрапиву ДТП, лікарню або до поліції;
- з вашого картрахунку намагаються зняти кошти або банківську картку буде заблоковано – потрібно змінити ПІН-код, пройти автоідентифікацію… телефоном, або зателефонувати на номер, вказаний в СМС
З перших хвилин розмови шахраї відчувають співрозмовника, а відтак знають кого можна ошукати, а кого – ні. Ось чому їх прийоми не спрацьовують на людях, впевнених у собі та своїх знаннях!
Дослухайтеся до наших порад, щоб отримати знання, які стануть вашою надійною «зброєю» у боротьбі з аферистами:
1. Якщо цікавляться реквізитами платіжних карт чи іншими персональними даними або вимагають гроші за «допомогу» родичеві – потрібно негайно обірвати розмову.
2. Знайдіть 5 хвилин, щоб перевірити інформацію – зателефонуйте:
- родичу, про якого йде розмова:
- на гарячу лінію банку або персональному менеджеру
3. Є тільки один номер контакт-центру банку, який вказаний на зворотному боці карти. Банки ніколи не пропонують телефонувати на інші номери, тим більше вночі!!!
4. Ніколи й нікому не повідомляйте дані вашої платіжної карти. Всі проблемні питання потрібно розв'язувати безпосередньо у банківській установі.
Поінформований – значить озброєний!!!
Додаткова інформація на © Офіційний сайт Національної поліції: https://pl.npu.gov.ua/news/profilaktichni-zaxodi/audioporadnik-vid-policziji-poltavshhini-yak-rozpiznati-telefonne-shaxrajstvo-ta-yak-jogo-ominuti/?fbclid=IwAR0u96JolKKadQF06kASeHkzZW-Ww4Hr-8-SG70w48E7KXxbhKBkBJBCOHU